Planering inför veckan..

Tisdag hopptränade jag för Peppe. Jag trodde det skulle gå bättre än vad det gick med tanke på att han har blivit mycket lydigare och fått betydligt mycket mer muskler och där med orkar mer. Men fortfarande blir han hetsig och rusar och låser sig i höger sidan. Jag får lite känslan att allt svartnar för honom och han blir blockad. Han blev även frustrerad då jag hade betslat upp honom till ett pessoabett och han accepterade inte detta.

 

Idag onsdag är det dressyrträning och jag hoppas verkligen att han sköter sig, får känslan av han hetsar mer ju större ytrymme man har och ju mer hästar det är i ridhuset/utebanan.

 

Torsdag ska jag ta med han till inviduellavalet och vi ska hoppa. Ska försöka övertala Peppe om att hoppa honom så han lättare kan hjälpa mig ifrån marken när han vet hur han beter sig. För har filmat nu det senast gångerna när jag har ridit och det känns tre gånger så mycket värre än vad det ser ut på filmerna. Där ser du ut som jag bara flumar och inte lyssnar på vad Peppe säger men så är det INTE!

 

Till helgen får han ta det lite lugnt eftersom jag ska hem, så blir kanske nåt longeringspass, vilodag och någon uteritt. Det får tiden bestämma.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0