Min priolista!

När man inte behöver vakna förrän klockan 10, så vaknar man givetvis klockan 7 istället... Fast jag föredrar morgonen framför kvällen faktiskt. Tror det är något bevis att jag har blivit äldre.
Det ända jag kommer ihåg att jag drömde om inatt var fajitas, men jag minns att jag gjorde det fel sist, så jag försökte klura ut ett annat bra recept, sluta med att jag vakna och var hungrig. Men medan jag låg där och tänkte på mat, så kan jag inte låta bli att straffa mig själv för att leva ett ohälsosamt liv. Saker som MÅSTE ändras:
1. Sluta röka! (Hur jag nu ska gå tillväga med det, funderar jag på elcigg eller nån av de där nicotingrejerna som är på reklam, tvärsluta är verkligen inte min grej!)
2. Börja träna! (Fast jag måste sluta röka först, för det ända min kondis orkar är promenera och rida, sorgligt jo tack jag vet!)
3. Här kommer nog den viktigaste och svåraste punkten: RUTIN! Få, träning, häst, jobb, pojkvän, städa, tvätta, diska, vänner o familj gå ihop utan att jag känner mig stressad och behöver sova för lite timmar på dygnet.
4. MAT, äta rätt, och framför allt lagom av allt! Jag låtsas att jag är på 5.2 dieten och skippar lunchen och sen vräker in mig på kvällen. FEL FEL FEL.
Skärpning Moa, för en gång skulle ska jag nog sätta en riktig deadline. Och sen riktigt straffa mig själv om jag inte har uppnått mina mål. Som egentligen inte är så höga: sluta röka, börja träna, ät mer hälsosamt = gå ner i vikt och må bättre!.
1 juni. Det är 3 månader och en vecka dit, borde jag klara. Önska mig lycka till!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0