hoppclearround och dressyrpass

Igår var det clearround på skolan med Magic, orkar inte uppdatera igår vart helt slut! Dock ännu tröttare idag efter dressyrpass på Kick Off, fy fan säger jag bara! Det ända han gjorde med mig idag var att slå mot skänkeln heeeeeeeeeela tiden! Räckte att jag nudda så explodera as bakben, sedan var han jättestel och skitstark så känner mig helt förstörd. Som tur va fick jag iaf lite hjälp av vår nya ridlärare Katharina, jag tycker faktiskt att hon är skitbra. Hon är en sån där riktigt dressyrtant men det behövs när det gäller mig ;)

Hopptävlingen igår då.. Fick inte fram honom alls på framridningen och alla hästar var så galna så vågade inte riktigt racea runt i ridhuset då redan en tjej hade trillat av. Så jag och Magic typ döck in i varje hinder i första klassen på 70 cm och det kändes som han inte hoppa utan bara fortsatte galoppera. Det var som att avstånden var helt fel, så resultatet var ett ner.
Andra klassen fick vi mycket bättre fart, men han slog mot skänkeln hela tiden och jag fick inte ihop honom mellan hand och skänkeln så då blev han lite för lång och sen så kastade han sig åt sidan vid tredje hindret, så fick en vägran där.
Men överlag var det ändå bra, med tanke på att han endast har startat två clearrounder i mars/april förra året. Och han bjöd ändå mot alla hinderna :)

Idag blir det lite lugnt, lite jogging i paddocken för i morgon är det poänghoppning i Plönninges lilla horseshow. Kan bli spännande med tanke på gårdagen och i morgon så går det på tid, "hoppa så många hinder du kan på 1minut." haha. Good luck säger jag bara!







Bilder på mig och Magic från igår :)




Här är även en väldigt söt bild på Kick Off som är madelenes älskling, vilket jag inte kan förstå då han känns som ett monster och rida ;) Även Hon som har tagit bilden :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0